flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

РОЗ'ЯСНЕННЯ ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ ЕЛЕКТРОННОГО ПІДПИСУ

04 липня 2024, 14:51

У В А Г А !

Надісланий Вами електронний лист до Павлоградського міськрайонного суду Дніпропетровської області не скріплений електронним підписом або не через систему «Електронний суд» не може бути розглянутий судом через неможливість ідентифікувати автора електронного листа, підтвердити достовірність походження та цілісність електронного документа.

З 5 жовтня 2021 року почали офіційно функціонувати три підсистеми (модулі) ЄСІТС – «Електронний кабінет», «Електронний суд», підсистема відеоконференцзв'язку.

Для подання заяв (клопотань), доказів в електронному вигляді, просимо скористатися системою «Електронний суд» (посилання в мережі Інтернет: https://id.court.gov.ua/) або повторно надіслати лист з дотриманням вимог процесуального законодавства (ст. 43 ЦПК України, ст.44 КАС України) та Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" тощо.

Якщо документи подаються учасниками справи до суду або надсилаються іншим учасникам справи в електронній формі, на такі документи накладається кваліфікований електронний підпис учасника справи (його представника) відповідно до вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги".

Процесуальні документи в електронній формі мають подаватися учасниками справи до суду з використанням Єдиної судової інформаційно-комунікаційної системи в порядку, визначеному Положенням про Єдину судову інформаційно-комунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів).

За таких обставин, якщо Ви бажаєте, щоб судом було розглянуто електронний лист та його зміст, Вам необхідно підтвердити авторство та зміст вкладення шляхом використання електронного підпису (КЕП), або надіслати звернення у паперовій формі.

Якщо Ви звертаєтесь не як учасник справи та не з процесуальним документом, а на підставі Закону України «Про звернення громадян», вважаємо за необхідне звернути увагу на наступне.

Відповідно до ст. 5 Закону України «Про звернення громадян» передбачено надсилання громадянами письмового звернення з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).

Водночас частиною сьомою статті 5 Закону встановлено, що при надсиланні звернення громадянина з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення) застосування електронного цифрового підпису не вимагається.

При цьому Законом встановлено вимоги до письмового звернення (у т. ч. надісланого засобами електронного зв’язку), а саме: у зверненні має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, виклад суті порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. В електронному зверненні також має бути вказано електронну поштову адресу, на яку заявнику може бути надіслано відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним.

Враховуючи зазначене, електронне звернення громадянина, надіслане на електронну адресу суду без використання електронного підпису, повинно мати вигляд скан-копії або фотокопії звернення з підписом заявника із зазначенням дати та місця проживання (реєстрації).

У разі, якщо електронне звернення оформлене без дотримання зазначених вимог, то відповідно до частини восьмої статті 5 Закону воно буде повернуто без розгляду.

Принагідно повідомляємо, що Ви можете скористатись сайтом Центрального засвідчувального органу Міністерства цифрової трансформації України для підписання документів за допомогою цифрового підпису, Дія.Підпис UA, Дія.Підпис EU за адресою: https://czo.gov.ua/sign

 

 

Пресслужба суду


inbox@pvm.dp.court.gov.ua